Waarom en hoe je Pinterest moet gebruiken tijdens de Corona crisis

Inmiddels weten we dat het online gebruik tijdens de Corona crisis enorm is toegenomen. We zien dat de meeste bedrijven in deze periode boven gemiddeld actief zijn op Instagram, Linkedin en Facebook. Toch blijkt dat het platform Pinterest nog steeds niet top of mind als communicatiekanaal. Volgens ons biedt dit platform juist veel kansen. We gaan er dieper op in in dit artikel.

Dat Pinterest nog niet helemaal bovenaan het lijstje van ‘to be on platformen’ staat merken we niet alleen bij onze klanten, die soms enigszins verbaasd reageren als we ze benadrukken dat Pinterest mooie kansen kan bieden op het gebied van profilering, maar ook in onze omgeving. Toen wij een kleine test deden binnen ons netwerk om 3 social media kanalen te noemen, slechts 8 van de 20 mensen Pinterest noemde. Meest voorkomend waren Instagram, Facebook. De rest was een afwisseling tussen LinkedIn, TikTok en Pinterest. Toch zullen wij blijven adviseren om Pinterest te gebruiken vanuit jouw bedrijf zijnde en wel om de volgende redenen.

Waarom zou je Pinterest moeten gebruiken?

Allereerst willen wij benadrukken dat Pinterest een sterk platform is voor jouw bedrijf. Het is nog steeds in Nederland één van de grootste stijgende social media platformen. De kracht van Pinterest is dat mensen actief zoeken naar tips, ideeën en inspiratie in de vorm van afbeeldingen. Op langere termijn draagt Pinterest bij aan veel websiteverkeer (organisch), aangezien er vanuit de ‘pin’ doorgelinkt kan worden naar jouw website.

Als jij bijvoorbeeld een woonwinkel hebt, raden we sterk aan dat je visuals van jouw manier van woonstyling deelt op Pinterest, zodat iedereen die zoekt naar wooninspiratie jouw meubels ziet schitteren op een manier die misschien wel bij hun interieur past. Je kunt ze dan door linken naar jouw website, waar de stoel (bijvoorbeeld) te koop is. Een ander voorbeeld is dat jij als kapperszaak foto’s deelt van klanten die je een fantastische look hebt gegeven, zodat je anderen weer kunt inspireren en dus ook weer beter vindbaar bent, door de linken naar jouw website zoals voorgaand omschreven. Je kunt als tandarts zelfs feiten delen over tandverzorging in de vorm van een infographic.

De mogelijkheden op Pinterest zijn eindeloos, als je maar weet hoe je jouw verhaal op een visuele manier kunt vertalen. Als je hier hulp bij nodig hebt, staan wij uiteraard voor je klaar, neem gerust contact met ons op via het contactformulier.

Ben je nog niet overtuigd? Dan zetten we hier een aantal feiten op een rij die juist in de tijd van Corona opvallend zijn.

Wist je dat:

  • Er een enorme piek is in het gebruik van Pinterest tijdens de Corona crisis

  • Gebruikers inspiratie zoeken voor tijdens en na de crisis

  • 32x meer gezocht werd naar educatie voor kinderen

  • 155% meer wordt gezocht naar maaltijden voor in de vriezer

  • 43% meer naar @home ideas wordt gezocht. (Workouts, home organization)

  • 73% meer naar self-care checklist wordt gezocht

  • 116% meer naar daily schedule wordt gezocht

  • 70% meer naar spa day in home wordt gezocht

  • 68% meer naar home cleaning ideas wordt gezocht

  • 30% meer naar travel ideas wordt gezocht

Hoe kan je inspelen op de trends tijdens Corona op Pinterest vanuit jouw onderneming?

Allereerst moet je natuurlijk content maken en delen via Pinterest. Ben je bijvoorbeeld een horeca onderneming, deel dan jouw lekkerste recepten. Of ben je een Stomerij, deel de lifehacks van vlekken verwijderen. Misschien ben je een yoga studio, dan kun je borden aanmaken gericht op daily practices, home spa ideeën en quotes.

Niet alleen het delen van content via jouw Pinterest pagina is sterk aan te raden, maar ook adverteren kan een grote rol spelen. Nu je weet dat de activiteit op Pinterest is gestegen, weet je zeker dat je hoogstwaarschijnlijk een groter bereik hebt met jouw campagnes. Dus laat je bedrijf meer zien! Zowel organisch als betaald.

Auteur

Charise Geluk

Categorie

Social media

Geplaatst op

26 mei 2020

SOCIAL

charisegeluk

Lorem Ipsum: Important Details

Orci varius natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Nullam nec ex vitae orci convallis molestie non vel lacus. Aenean ut massa ligula. Praesent pretium, ante a blandit tempus, nulla nisl ullamcorper ante, ut lobortis diam massa eleifend neque. Vivamus sodales lorem at ultricies ultrices. Maecenas dictum ipsum eu augue viverra congue. Donec non porttitor magna, vel fermentum lectus. Suspendisse non eleifend ante.

Nullam lorem odio, sagittis eget molestie ut, consequat blandit lectus. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Mauris justo metus, interdum non facilisis eget, hendrerit a lectus. Aliquam risus massa, aliquet in lobortis at, laoreet sed mi. In hac habitasse platea dictumst. Nunc cursus neque eu felis malesuada, et aliquam arcu scelerisque.

HEADING STYLE: HOMEPAGE SECTION HEADING (H2)

Quisque blandit ipsum a mi semper pretium. Etiam sodales lectus et fermentum malesuada. Aenean id vehicula magna, vel iaculis nibh. Sed maximus in ante sed luctus. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Maecenas at tincidunt odio, maximus hendrerit dui. Aliquam blandit mattis ultrices.e.

Phasellus in nunc et diam efficitur. (H4)

Pellentesque id libero pellentesque, egestas sapien tempor, lacinia arcu. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Quisque nec fringilla arcu. Nullam bibendum commodo ante quis rutrum. Mauris dolor felis, eleifend ac massa et, ornare vestibulum turpis. Cras eget porta tortor,

Nullam lorem odio, sagittis eget molestie (H5)

Sed convallis, ligula non varius accumsan, sapien metus ullamcorper odio, sed cursus dui lacus vel ex. Nam id quam a justo varius scelerisque sed ut quam. Mauris interdum non sem vel maximus. Vestibulum augue nunc, rhoncus dictum posuere mollis, gravida et dolor. Curabitur tristique vitae urna sit amet sagittis. Phasellus pulvinar ut augue ac imperdiet. Aenean congue lectus a neque aliquam, vitae rhoncus neque commodo.

Heading Typography Font Style Same as Body Typography (H6)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vivamus finibus hendrerit condimentum. Mauris sit amet ultricies arcu. Integer et neque id nunc lacinia sagittis non eu felis. Nulla non efficitur nunc. Aenean posuere maximus ipsum quis tristique. In commodo porta sapien a cursus. Etiam malesuada nibh aliquet ex tempor dictum. Ut et leo iaculis, blandit lorem nec, bibendum metus.

Subscribe & Receive A Free eBook

Responsive innovate grok latte disrupt intuitive actionable insight SpaceTeam grok. Human-centered design Steve Jobs.

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

We do not spam. You can unsubscribe anytime.